איך מאתרים חשבון מוגבל?

לא מעט מקומות עסקים מעדיפים בשנים האחרונות לא לקבל צ'ק כאמצעי לתשלום, למרות שאמצעי זה נחשב לתשלום לכל דבר ועניין, ישנם בעלי עסקים שלא מוכנים. הדבר הזה אינו מקרי, ולא רק כי ישנם כיום לא מעט אמצעי תשלום אחרים כגון "ביט", "פיי פאל" ועוד. אלא מכיוון שלא פעם הבנקים אינם מעוניינים או רוצים לכבד צ'קים אשר החשבון שלהם מסורב, כך נוצר מצב שבו בעל העסק או משכיר הדירה נשאר בעצם ללא תמורה לשירותים שמכר. מקרים מסוג זה קורים לא פעם ולכן בשביל שתוכלו לדעת ממי לא לקבל פעם הבאה צ'ק ללא כיסוי, המאמר הבא יעזור לכם.

איך הופכים בכלל לחשבון מוגבל?

שנה קלנדרית כוללת בתוכה שניים עשר חודשים, אבל מבחינה בנקאית אם בתוך אותם שניים עשר חודשים, "הצלחתם" לגרום לעשרה צ'קים שלכם לחזור, החשבון שלכם יהפוך למוגבל. החוק הזה יכול להיות שרירותי ואכן יכולים לקרות מצבים שבהם תשעה צ'קים חזרו עם תחילת השנה והעשירי יהיה רק בסופה, אך החשבון יעבור בכל זאת למצב של חשבון מוגבל.

איך מאתרים חשבון מוגבל?

ישנן מספר אפשרויות של איתור חשבון מוגבל: החל מעורכי דין שמתעסקים בדיני כלכלה שונים ועד חברות שמתעסקות בפשיטות רגל. אבל הדרך הבטוחה והממוסדת ביותר כיום היא דרך בנק ישראל, מוסד זה האמון על יחסי הבנקים והאזרחים, אמון גם על המידע בגין אותם חשבונות מוגבלים. כך בעצם הבנק מצליח להיות מעין "רגולטור" של מידע שאולי יכול להיות בעייתי עבור התהליכים הכלכליים שלנו כחברה. את המידע תקבלו בצורת קובץ ובשביל לפתוח אותו תצטרכו לשלם אגרה על כך, יחד עם זאת תוכלו לקבל את הקבצים רק לאחר בדיקה שתתבצע עליכם בהתאם להנחיות "הרשות להגנת הפרטיות".

כיצד ניתן לבטל הגבלה?

ברוב הפעמים מי שיוכל לעזור לכם בצורה מהירה ביותר, אלו יהיו שירותים שלעורכי דין. ברוב המקרים תוכלו לקבל צו מניעה זמני כזה או אחר, או לכל היותר ערעור שהוגש מטעם עורך הדין. יחד עם זאת גם שליחת מכתב מטעמכם יכולה לעזור בהחלטת בית המשפט, אך ניסיות אלו אינם באים עם אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד.