להצליח ולהיות מסופק/ת

תקופת הקורונה הביאה להרבה מאד שינויים בחיינו, עשתה לנו פוס כללי וכעת, לעיתים בקול תרועה רמה ולעיתים בלחש בחדרי חדרים ברגעים שקטים נשמעות לחישות בתוכנו המעלות תהיות על דברים שחשבנו שהם מוסכמות נצחיות.  

למשל עבודה. אנחנו זה העבודה שלנו. התפקיד. הזהות והמימוש. מי אנחנו בלי עבודה? כלום. בטלנים ללא חשיבות או משמעות. אלו הערכים שחונכנו עליהם, אבל התקופה מראה לנו שאולי החיים שלנו הם משוואה עם נעלמים ושלפנינו אפשרות הצצה לעולם אחר. דווקא היתה לי שיחה מעניינת עם ערן שיוביץ על המתח בין הכנסה למשמעות.   

חשוב לנו לעבוד בעבודה מצליחה, משמעותית, מאתגרת, שתמלא אותנו בתחושות של הערכה מהחברה, פרנסה טובה וגם סטטוס בחיים, אבל לפתע מסתבר שאולי העבודה הנחשקת שלי אולי בעצם לא חשובה. מה זאת אומרת שאני לא חיוני? איך יתכן שהיחידים שהיינו צריכים בסגרים היו בעלי תפקידים שנחשבים כסתמיים ונחותים כמו קופאיות, שליחים, חקלאים וכמובן רופאים. אם אנחנו לא ברשימה מה זה אומר עלינו? חודשים היינו בבית בחוסר מעש ושום דבר לא קרה. ללא ספק, לכל הפחות זוהי עובדה הדורשת חקירה ומחשבה. 

אולי חזרנו לעבוד אבל הפעם מהבית, ובני הזוג והילדים כל הזמן, בין הרגליים. לחלוטין לא מובן כמה זמן אנחנו אמורים לבלות איתם. אוהבים אותם כל כך אבל באמת שצריך חמצן. פתאום מסתבר שאולי חשוב יותר לעבוד מעט ואת רוב הזמן בחיינו להקדיש ליחסים וקשרים עם משפחה וחברים – האנשים שבחיינו. אולי אפשרי לעבוד מעט ושאר הזמן לעזור ולתמוך אחד בשני. באוויר יש דיבורים על אבטלה ועסקים שנסגרים ומשהו שמשתנה. 

ללא ספק, צריך שלכל אחד יהיה מקצוע. כדי שאדם יוכל לפרנס את עצמו בצורה מכבדת, להיות מועיל לעצמו ולבני אדם, לעסוק בעבודה אהובה ולהרגיש שלא מבזבז את זמנו לריק. יחד עם זאת, אם ישנה אפשרות, הוא צריך לעשות כך שכל דקה מהחיים שלו תהפוך לצעד קטן למטרה גדולה.

יש כמה דרכים להרגיש שהחיים שלך משמעותיים – ראשית לבחור בעבודה ובקריירה שתשרת את החברה. שהיא חיונית  ועושה טוב ממשי. להיות אינסטלטור זה דבר מכובד ביותר ואם נסתכל בעיניים כאלה על העולם אז נראה שבאמת הכל הפוך. הכל בכוונה.  להיות מטאטא רחובות, להיות עובד דואר, מטפלת וגם אינסטלטור הן כולן משרות נצרכות שאם בעליהם מוסיפים גם כוונה טובה שכולם יהיו מחוברים ומאוחדים הן הופכות להיות מאוד חיוניות ומספקות.

אפשרות שניה היא להקדיש את חייך למטרה גבוהה. מה תהיה המטרה שלך בתקופת הקורונה? וכשהיא תסתיים? איך תגדיר את עצמך, גם אם אתה לא עובד? מה יש בך שיכול לתרום לחברה ולשרת אחרים? ושאלת השאלות – מה באמת חשוב? בשביל מה כל החיים? אולי אנחנו בסגר עכשיו ואולי לא, אולי אנחנו עובדים עכשיו ואולי לא. דבר אחד בטוח – יש  הרבה עובדות חיים שכעת נתנה לנו אפשרות לחשוב עליהם ולחשב מסלולינו מחדש.