עד כמה כואבת השתלת עצם בחניכיים?

לא מעט טיפולים שונים עלולים לעצור את תחושת הכאב ולהחליף אותה בתחושה נעימה יותר, אך כאשר טיפולים אלו מצטיירים עבורנו ככאובים במיוחד ייתן ורובנו הגדול ישתדל להימנע או לכל היותר להירתע מטיפול שכזה. אבל בנינו, מי לא היה נרתע מהשתלת עצם בחניכיים? ככל הנראה שרובנו הגדול לכן חשוב להכיר את אופי הטיפול, את הרציונל שעומד אחריו ומתי טיפול שכזה הוא בלתי נמנע. לצד ההכרה והמידע שכרוך בכל אלו, חשוב גם למצוא רופא שיניים המתמחה בשיקום פה והשתלות שיניים ובכך להבטיח לא רק טיפול קריטי וחשוב אלא גם יעיל עם כמה שפחות תופעות לוואי.

מתי השתלת עצם בחניכיים היא הכרחית?

איבוד עצם בשן עלול להתקיים תחת מספר מקרים, כאשר הראשון בהם עלול להיות נסיגה/ספיגה של עצם השן. מקרים כאלו מתקיימים החל מאיבוד שן על ידי מכה קריטית או עקירה של השן ללא טיפול נכון בזמן, אשר עלול להוביל לספיגה של עצם השן. מקרים נוספים מתקיימים כאשר ישנה מחלת חניכיים או עששת מתקדמות במיוחד, אשר עלולות להוביל לאובדן עצם השן בצורה חמורה במיוחד ולתופעות לוואי אחרות כמו נסיגת חניכיים ועוד. מקרים שכאלו יובילו במרביתם אל השתלת עצם בחניכיים, כל זאת בכדי לשקם את השן שנהרסה ולהשתיל במקומה שתל שיתפקד כשן בריאה. אך בכדי שהשתל אכן יוכל להפוך לשמיש, נדרשת עצם בכדי להחזיק אותו.

עד כמה כואבת השתלת עצם בחניכיים ולמה?

השיטות להשתלת עצם כיום מתחלקות לכמה סוגים, כאשר כל אחת מהן מנסה להבטיח בסיס קבע חזק מספיק לשתל החדש והשיטה הראשונה היא בעזרת שימוש בעצם מירכו של המטופל. שיטה זו מאפשרת דיוק גבוה יחסית בהשתלה עם סיכויים נמוכים מאוד של דחיית העצם, כאשר שיטות אחרות עושות שילובים בין חומרים סינטטיים לעצמות בעלי חיים. תהליך ההחלמה מהשתלה שכזו נע בין שישה שבועות לעד שניים עשר שבועות, כשלאחר ההליך יורגשו כאבים, נפיחות ובמהלכן יירשמו תרופות מתאימות בכדי להתמודד עם הכאבים. חשוב לזכור כי מרבית הכאבים יתלוו אל הימים הראשונים שלאחר ההשתלה, כאשר בהמשך תורגש הקלה משמעותית. עם זאת חשוב לשמור על המגבלות כמו לא לעשן, לא להיות בקרבת קרינה רפואית ועוד.