טיפול בבריחת סידן

בריחת סידן או בשמו אוסטאופורוזיס הינו אחראי על בריחה של אחד המינרלים החשובים שיש בגוף שלנו, מינרל זה ממנו עשויים כ99 אחוזים מעצמות הגוף שלנו, גם נחשב למינרל התורם למערכת העצבים, העיכול והלב. מצב של בריחת סידן מלווה בלא מעט מהפעמים בכאבי במפרק, נוקשות בגוף, נשירת שיער, שברים לאחר מאמץ מינורי ועוד. תסמינים אלו יכולים להוות לעיתים לא רק איכות חיים גרועה אלא סכנה לשברים או גרוע מכך נכות. במקרים של בריחת סידן חשוב מאוד לטפל בהקדם האפשרי, לעשות זאת בצורה מסודרת ומבוקרת המתאימה לגוף שלכם ונכונה מבחינת הכמות ויכולת הספיגה שלו.

טיפול תרופתי בברית סידן

כיום הרפואה מציעה מגוון רחב של טיפולים תרופתיים אשר יכולים לעזור למוטפלים הסובלים מבריחת סידן, אחת מהן היא רלוקסיפן אשר גורמת לביצוע של אותה פעולה של קולטני האסטרוגן. פעולה זו תרומת לבניית העצם ולחיזוק שלה, תרופות אלו עוזרות בעיקר במניעה של שברים בחוליות שונות. יחד עם כל אלו ישנה משפחת "הביספוספונטים" אשר עוזרת לעיכוב פירוק העצם, מה שמאפשר גם לצפיפות עצם גבוהה יותר למטופלים. תרופות אלו מגיעות במגוון שמות כמו "פוסלן", "מקסיבון" ועוד. בנוסף לכל אלו ישנו עוד טיפול תרופתי ביולוגי בשם דנוסומב והיא מעכבת את פירוק העצמות, התרופה ניתנת בזריקה תת עורית פעמיים בשנה ונחשבת לדי יעילה.

טיפול מעשיר

לצד כל התרופות שתוכלו להוסיף חלק מטיפול ביולוגי וחלק כטיפול תרופתי בעת טיפול בבריחת סידן, תוכלו גם למלא את חסך הסידן בעזרת לא מעט מאכלים שונים. אפשר להתחיל ממנות הגבינה אשר עשירות בסידן, ובעזרת רובן תוכלו למלא את המכסה הצריכה היומית שלכם. מלבד גבינות תוכלו למצוא עוד לא מעט מאכלים שונים כדוגמת: צימוקים, תאנים, אבוקדו, סרדינים וטחינה גולמית או שומשום על כל סוגייה. אם תרצו להרחיק לכת ולמצות לגמרי את כמות הסידן היומית, תוכלו להכין לעצמכם מנת טופו במגוון טעמים שתהיה מפוצצת בסידן. חשוב לדעת כי בנוסף לסידן שתצטרכו חשוב גם להסתייע בתוספי סידן כמו קורבנט גבישי וקלציום, אשר מסייעים בקליטת הסידן בצורה אפקטיבית וטובה יותר.